onsdag 13 juli 2011

Urlackning

Har försökt fixa till så jag kan greja med musiken mer hemma och slippa åka till studion så mycket. Friskis-studion har ett fantastiskt musikurval för träning (dessutom stim:at, lagligt och klarrt!) men att ta sig dit och anpassa sig till öppettiderna är ett litet företag i sig som gör att man gärna skjuter upp det och när man väl är där tar allting mycket mer tid än man kan föreställa sig, även om, och därför att :-) det är roligt.

Det vore ju alltså toppen att kunna hämta musik från studion (på ett stickminne - studion är inte uppkopplad) och sedan sitta hemma och detaljmixa, byta enstaka låtar, fejda in&ut, förlänga/förkorta pauser, ändra volym och sådär. Smågrejer som man vill göra efter varje pass, särskilt i början på säsongen.

Plan A var att installera samma mix-program på hemmadatorn som finns i studion, Mixmeister Express; men si, den gubben gick inte - nya Mixmeister i version 7 som finns för nedladdning på leverantörssajten är det något fel på så den rekommenderas inte alls av Friskis. (Ingen har lyckats få den att funka så det är kört.) Ni som hann kicka igång version 6 rekommenderas att vårda den ömt - inte blåsa om PC:n eller göra nåt annat vårdslöst som att byta dator!

Provade som plan B med en annan mixmjukvara från Adobe men alltså jag körde fast på ett antal punkter och lyckades inte få den till att "gilla" mina låtar - dvs filerna.

Blir det något pass till hösten?? Jo okej med en perestrojka-uppryckning och ett antal turer till studion så kan det bli det. Men jag vill inte ha det såhär för all framtid!!

Ergo sitter jag här och surar.
Over and out.

2 kommentarer: