tisdag 29 november 2011

Hej Skoshoppare!

Jag kan se att det är många som googlar och söker efter Friskispressens skotester. Har skrivit blogginlägg om dessa tester tidigare så det är ju därför en del skoshoppare ramlar in här på min blogg och snokar runt. Välkomna!

Friskispressens hemsida har väl antagligen en tajt budget och är inte maximalt enkel att hitta runt på, så jag får väl hjälpa till lite då då. Vassego. :-)

SKOTEST 2011

SKOTEST 2010

SKOTEST 2009

Som sagt i förra inlägget - jag kör med Asics Gel Tactic, nu igen! Nya årsmodellen är turkos, medan den tidigare var vit, så jag fattade inte först att det var "samma" sko. Nu har jag använt de nya ett par gånger och upptäcker att innersulans yta mot foten/strumpan också är lite annorlunda, en väv som känns en aning hård och fibrig, skaver litegrann mot trampdynorna. Får väl knyta åt hårdade så foten blir mer still. Förväntar mig också att detta går bort när skon blir lite mer använd.

För övrigt behöver jag ett par egna skor igen speciellt till dans och snurr, sula med cirklar är grejen så man kan vända runt kvickt på step, aerobics och dans. Gel-Tactic'en är ju greppig så till den grad att man måste lyfta runt foten för att vända sig. Kan ses som en fördel eller nackdel beroende på vad man ägnar sig åt :-)

Funderar på Asics Gel Aeroshape som fick Bäst-i-test, men det här är inte riktigt den sulan jag vill ha:


Kan man vrida sig runt okej på detta? Forskar vidare...

[sökord: friskispressen friskis och svettis skotest 2011 jympaskotest]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar