tisdag 6 december 2011

2-års-jubileum!

Firar i dagarna 2 år som skivstångsledare i Friskis!! Det var den 14 december 2009 som jag - efter träget kursande, övande, musikfajtande, teorignuggande mm mm - till slut även lyckades (på andra försöket) ta mig igenom diplomeringen! Hurra! Bra gjort av mig :-)

In memoriam av det första egensnickrade passet tror jag minsann jag ska leta fram CD'n och lyssna igenom... Minns att det var ett uppskattad pass för musiken, särskilt av dem som gillar pop/synth och lite hip-hop mer än rock.

  • Den låt som genererade flest frågor var Presque Oui, fin nervarvning på franska, så det var väl svårt att höra själv riktigt vad det var för låt för den som inte är så värst haj på franska.
  • Den låt jag själv helst skulle använda igen är Same Song till bänkpressen, störtskön tunggungande och allmänt originell. Kanonröst har hon också den där Anastacia.
  • "Morning after Dark" spelades av väldigt många ledare under den säsongen så den känns väl rätt sliten.
  • Don't let the man get you down / Fatboy Slim var lyckad, med sampel från originallåten Signs, jämför med t.ex. Teslas version.


Så här såg låtlistan ut när första passet väl riktigt hade "satt sig" en bit in på vårsäsongen 2010:

Uppvärmning

Feather, Little Dragon. 96.

Enjoy the Silence, Depeche Mode, 117.



TOTAL/BEN:

The Fusionist, TJ Rehmi, 80.

Life in Marvellous Times, Mos Def, 86.



RYGG/BRÖST:

Baker Street, Michael Mind, 130.

Same Song, Anastacia, 87.



AXLAR/ARMAR:

Morning after Dark, Timbaland, 118.

Juice & Gin, The Young Punx!, 125.



GOLV:

Don't let the man get you down, Fatboy Slim, 85.

I want a little Doggie, Lena Horne, 130.



AVSLUTNING:

Buffalo Bill, Ted Gärdestad, 95.

Presque Oui, L'Ongle, 77.

To Say Goodbye to You (album: Stillhet 2), Andrew White, 98.


----------------------------------------------------------------


Känns att det är dags att börja jobba på vårpasset 2012 nu, märks inte minst på alla sökningar "skivstångsmusik" som hittar in här, det är den tiden  :-)

3 kommentarer:

  1. det var ju verkligen… 2ÅR!! Grattis från mig också. :) Såg inte detta inlägg innan, var väl för upptagen av osten. Håller själv på fixa med nytt pass. Det är 4:e passet för mig, inte femte som det skulle, hamnade i baktakt med passbytandet för ett tag sen... :) Saknar minst en låt till sista blocket, får se var jag hamnar! Annars är jag mest nöjd med upptäckten av YeahYeahYeahs "Heads Will Roll" till Biceps/Axlar! Hepp! /J

    SvaraRadera
  2. Tack! & Grattis till dig också jules, bra jobbat första två åren!!
    Ska lyssna på "Heads will roll", skulle behöva en extra block 3 själv kanske, så vi kanske får samma :-)

    SvaraRadera
  3. Absolut, den har bra driv! Ser redan fram emot att använda den på riktigt. Det värsta med att köra ett pass längre än en termin är att man blir så himla trött på det!! :)

    SvaraRadera