fredag 26 augusti 2011

En hemlighet.

Jag ska avslöja en hemlis. Jag längtar in i gymmet ibland. Eller, det är klart att jag kan ta mig dit och är välkommen hela dagarna; men det är mera så att jag vill ha med mig vissa gymredskap in på skivstångspasset.
Kom att tänka på det igår, varför jag tar i så ini helsicke med triceps i vår så kallade "bänkpress", som ska vara en övning för bröstmusklerna primärt.. För oss med lite smalare rygg blir det ju inte den där fina långa rörelsen med axlarna som liksom sjunker ned lite utanför "bänken". Armbågen kommer en bit men sen smackar överarmen i kanten. Axeln ligger kvar på brädan.

För det är ju inte heller en riktig bänk! Det är en bräda. Och den är bred med hårda kanter.


Brädpress dårå? Eller bröstpress som jag hörde att en annan ledare faktiskt sa. Fast blir det så mycket bröst av detta??

Kommer jag att börja bära in en bänk från gymmet till skivstångspasset?? Förmodligen inte :-)

Fram för massvis med flies och armhävningar på passen så vi kommer åt bröstmusklerna på di smala små mänskorna!

PS. Måste testa cirkelgym snart! Man gillar ju gruppträning, så är det ju bara :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar