torsdag 9 juni 2011

Att "bygga" ??!

En pensionerad sjukgymnast och en skivstångsledare konverserar...

- Jag har provat Skivstång en gång, det var ett annat pass som hade blivit bytt i sista stund.
- Jaha, vad kul! Hur gick det då? Vad tyckte du?
- Jaaaa, jag var ju lite bortkommen, men jag fick hjälp att komma igång. Det var roligt!
- Ja du har ju lätt för att härma rörelser, kul att du gillade passet. Men du var bara med en gång?
- Ja alltså jag hade ju kommit fel, jag hade ju inte tänkt vara med där!
- Jasså mmmhmmm ...men ska du inte prova igen i alla fall, du tyckte ju att det var kul?
- Neeeej!!, jag är för gammal!!!
- Nejmen du är inte för gammal!? Det gick ju bra på passet!?
- Ja jag kunde ju klara av det, men jag är för gammal för att BYGGA!!

Skivstångsledaren funderar vidare på detta och frågar sig; är det många som ser på skivstångspasset primärt som ett sätt att "bygga"? Och vad är det man bygger, i så fall, mer specifikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar