fredag 10 juni 2011

Tummen ner för Rogers

Skrev i förra veckan ett inlägg om Rogers i Fjällbacka nätshop, att jag hade hittat in där och beställt en mysig hoodie; med en liten knorr om att förhoppningsvis inte bli blåst.

Sedan dess har följande utspelat sig:

  1. Rogers ringer upp och meddelar att tyvärr tyvärr så finns inte varan i just den storleken som jag har markerat - den har råkat ta slut under helgen!, går det bra med en annan storlek istället??
  2. Nej tack säger jag, har provat i butik så jag vet precis vilken storlek som passar.
  3. Aha, säger Rogers, då får vi be om ursäkt och betala tillbaka beloppet; och som kompensation för misstaget så erbjuder vi 20% rabatt på någon annan vara i nätshopen.
  4. Ehhm, tycker jag, men jag har ingen möjlighet att prova de andra varorna så den rabatten är inte till mycket glädje för mig. Jag var verkligen sugen på just den där hoodien! - kan ni inte försöka få tag på den i rätt storlek åt mig i alla fall?
  5. Rogers ska kolla med centrallagret och återkomma.
  6. Rogers återkommer per sms och meddelar att den rätta hoodien inte gick att få tag på längre; jag ska få mina pengar tillbaka.
  7. STATUS: Jag kollar mitt kortkonto gång på gång men ännu syns inte pengarna till. (Rogers tjänar lite ränta och jag har fått ett övervakningsjobb.)
Jaha, detta kan ju verka någorlunda respektabelt och normalt (om pengarna kommer tillbaka inom rimlig tid) kan man ju tycka - varför blir jag så sur då??
... Jag går tillbaka till nätshopen och ser att det fortfarande går att lägga hoodien, i min storlek, den som inte finns!, i en kundvagn och gå vidare till kassan. Antagligen kan man genomföra köpet utan att bli varnad - också voilà! ... Rogers har snärjt in en kund till som kanske kan förmås att ta en annan storlek eller styras över till en annan vara. Eller som ska gå igenom en massa besvär för att komma ur garnet.
Nu ryter jag till:

Rogers!! Ha bara just de varor som man faktiskt kan köpa i nätshopen!! Precis som i en vanlig butik! Basta.


____________________________________________________________________________
Edit 14 juni: Nu ser jag att pengarna har kommit tillbaka på mitt kortkonto, kan slappna av om detta :-)
Återstår att leta upp en schysst hoodie. Helst lite billigare än 1700kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar