onsdag 12 januari 2011

Vårsäsongens första pass kirrat!

Igår kväll blev det så dags att riva av säsongens första skivstångspass i form av ett vick på Svea. Det gick bra på så vis att jag faktiskt mindes hela nya passet någorlunda :-) och alla fick en ordentlig genomkörare - såvitt jag kunde se - men som vanligt efter första gången med nytt pass har man tusen små saker man vill fixa till.

  • Flera ställen med timing-issues, låtar som behöver kapas eller fejdas, lite fler paus-sekunder mellan låtar medan man tar av vikt på stången och kommer i ordning för nästa övning kan behövas.
  • Musiken lät bra på Svea-anläggningen! Men jag skruvar nog upp volymen lite till när jag känner mig säker på hela passet. Jättehög musik på första passet kan börja konkurrera med minnet på ett konstigt sätt :-) Men om man hör fötter som trampar är det definitivt för lågt.
  • Kanske var någon låt (alltså musiken) lite för mesig?? Får känna efter igen imorgon på KH. Måste hålla trycket uppe med ösig drivande musik!
  • Missade att vrida brädorna i längsledd redan från början som jag hade tänkt; så det blev ju ganska stökigt när vi plötsligt skulle göra det efter uppvärmningen.
  • Jag ska ändra lite i benlåten, korta ner sid-utfallen och lägga till en omgång till för vaderna, då kan vi stå med stången som stöd mot brädan.
  • Uppenbart att vi inte kan ha samma hantel till både kickback och flies - fliesen blir för lätta men kickbacken ganska lagom med 2kg som jag hade, ska säga till tydligt i fortsättningen att man kan ta tyngre vikter till fliesen och justera med armbågsvinkeln efter behov.
  • Med mera, med mera :-)
Guvabra med Svea i alla fall att man har stereon så nära sig, det hade jag nytta av igår! Golvet är mjukt och bra. Gamla vanliga redskapen är okej, men men men... självklart inte lika bra som Skrapans - absolut nyaste, med jättefina vred-klämmor som man slipper nypa sönder fingrarna och vricka naglarna på!

Hejåhå! Imorgon blir det Skivstång Intervall, som det heter numera, samma musik/rörelser som under hösten, men dessa ska också bytas så småningom... filar på det i bakgrunden. Tjing tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar