lördag 15 oktober 2011

Bokningssidan III

Jag besöker en god vän nånstans i småland. Hon berättar att hon har kämpat med att hitta någon lämplig träning för det finns inte mycket till utbud just i denna nejd. Men nu minsann har hon hittat ett pass - "funktionell träning" som hålls en gång i veckan - kanonbra! Hon är besatt nu och tänker gå varje vecka och öva upp sig.

"Man får anmäla sig på deras hemsida. Men vet du vad! Jag måste gå in varje vecka och anmäla mig!! Så jäkla korkat."

Kan bara instämma i detta. Som vilken hobbykurs som helst, när man hittar nånting som passar så är man ju inställd på att vara med varje gång!

...Och jag kopplar tillbaka till vår bokningsfunktion i F&S Stockholm. Om man har föresatt sig att träna samma pass i princip varje vecka en längre period så vore det väl rimligt att man får boka sig till en serie?! Det här med att lägga till en god vana... det är ju någonting vi främjar som en grundvärdering! Och ofta är det väl just att följa samma pass ett antal gånger som ger en bra träning - man lär sig detaljerna i tekniken, man är beredd på växlingarna och hänger kvickt på i varje övningsbyte. Man lär sig välja lagom redskap: vikter mm. Och man kan observera sin egen utveckling på ett tydligt sätt. Man kanske får en aning mer trevlig relation till andra på samma pass - lär sig några namn t.o.m.

Jag önskar att vår bokningssida ska stödja någon form av seriebokning/prenumeration på pass, för den goda vanans skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar