måndag 10 oktober 2011

Förening?

Ramlade på ett intressant debattinlägg i SvD om träning och skatteregler.

Undrar lite själv faktiskt;

  1. Vad är definitionen på en förening?
  2. Är Friskis & Svettis en "riktig" förening?
  3. Är det inte väldigt stor skillnad på en mindre Friskisförening och stora feta Stockholmsföreningen - egna anläggningar - massor med gym och sådär?
  4. Varför blev jag irriterad allra första gången jag skulle betala en separat "medlemsavgift" till Friskis... "vadå medlem, fattar inget! Slå ihop det med kortpriset bara!"
  5. Är det inte ganska skumt att förslag till årsmötet är så oerhört "spretiga" och verkar ha så liten effekt egentligen på vad som händer i föreningen? Det är liksom inte där det händer.
Oj nu låter jag jättekritisk och misstänksam; men det har väl mest att göra med att jag begriper ytterst lite om föreningsreglementet och skatteproblematiken. Kanske borde sätta mig in i det lite mera! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar